Friday 14 June 2013

rear wiper motor teardown "8L0 955 711 A"




7x Torx T10
Tryska sa len vytahuje, ziadny zavit
Tryska sa len vytahuje, ziadny zavit
Zadny plech isiel tazko, koli zaoxidovanej "trubke" ostrekovaca, ktoru neslo vytiahnut s osky stieraca.
Kryt elektroniky
Odchyleny zadny plech, skrutkovac narazeny medzi pastovu cast ostrekovanie a neskor aj plastoveho tela motora a ozubenie osky stieraca plus jemny natlak kladivka pomohol
psychycky natlak skrutkovacom a kladivkom

hrudzu s vazelinou som ocistil acetonom a potom odhrdzovacom az na cisty kov
odlomena trubka ostrokovaca
Ak sa ostrekocia tryska hybe spolu so stieracom, pravdepodobne mate problem zobrazeny na vyssie zobrazenom orazku., cast co je ostala v oske stieraca, je odlomena a oxidom prilepena.
Toto odlomenie samozrejme sposobuje tecenie cistiacej kvapaliny do samotneho ostrojenstva stieraca, ako vidno z fotiek ziadne vonakjsie poskodenie nieje viditelne a i tak je stierac skorodovany vo vnutri. Pokusal som sa vybrat zvysnu trubku s umyslom ju priletovat spat ale nepomohla ani niekolko hodinova kura v odhdzovaci ... riesenie je odvrtat ju, najprv treba ale zohnat novu. povodnu odpiit (napr.) 20mm od plastu, pomocou hubsej trubky pripojit uzsiu a cele to cinom zaletova, pripadne pouzit plastovu pevnejsiu hadicku (pripad 2 na obrazku) a pomocou stahovacej lepiacej bizirky to cele spojit. 

mosadzne trubky:
http://www.artol.sk/trubky-mosadzne/806-k-s-127.html

rozmery zmeram
hlavne ozubene koleso, z druhej strany ma mosadzny plech ktory urcuje "parkovaciu" poziciu, pomocou prerusenia kontaktu
spodne kontakty idu na motor: ZEM, signal parkovacej pozicie (voci ZEM), +12V

BUK445-60A N-chanel mosfet




Zapojenie konektora je :
1: konstantna ZEM
2: ZEM ak sa ma motor tocit
3: +12V ak sa ma motor tocit
4: konstantne +12V

Pocas testov som si vsimol, ze motor sa zapol uz pri zapojeni pinu 2 na ZEM ale "sekal", zastavoval sa vzdy ked koleso prislo na parkovaciu poziciu. Trhanie pocas stierania moze byt teda sposobene tymto neduhom, ze na pine 3 nieje +12V ako by malo byt (zla packa, zle kable?).
Jedinym prvkom v elektrickom zapojeni, ktory by mohol vykazovat nejake "opotrebenie" je kondenzator 22u/25V ale jeho odpojenie nemalo ziadny efekt na funkciu stieraca. Podozrieval som ho, ze bude pricinou "sekania", nepotvrdilo sa to.

Zapojenie konstantneho napajania naopak ma za nasledok konstantne tocenie sa motora, ale nema destruktivne nasledky na elektroniku.

obrazky zo skladania:

vsetko poriadne natrete vazelinou, aby nehrdzavelo :)




kontakt na kolecku, pouzivany na "parkovanie"

kontakty "parkovacieho snimaca"
vonkajsi priemer trubky 2.8mm plus minus....
vonkajsi priemer trysky je 2.45mm ... trubku volime 2.4mm .. kupil som radsej aj 2.5mm, uvidim
pravne osadeny plech klzneho dorazu osky motora

vidno zesa nebije s tesnenim
po osadeni som zistil, ze vycistenie "oxidacie" z priestoru osky sposobilo vytekanie kvapaliny do priestoru dveri kufra, takze pri rozbrati je potrebne opravit tycku ostrekovaca

na opravu treba mosadznu trubku s vnutornym priemerom 3.4mm (pouzil som MS 824030 4.0x0.30 )
vhodna trubka
povodnu trubku rozrezeme jemne pilkou na zelezo
zlozenie pred finalnym zletovanim
hlavna trubka pohanajuca stierac je na konci zuzena, treba skusit ci po zletoani bude dostatocne trcat povodna trubka ostrekovaca
prvy spoj
takto nie .... hrubsiu trubku odrezat priblizne v polke zostavajucej
druhy spoj


opravene
 

po vlozeni to "drhlo" vtaky 5, 5.5, 6 a 6.5 tomu pomohli...
takyto bordel je vo vnutri
Po zlozeni trubka trcala z hriadela stieraca, zmeral som kolko mm trci, nasledke som opat motorcek rozobral a odrezal s trubky ostrekovaca zapustenie trysky (stredna hruba cast) plus presah opravenej trubky minus pol milimetra aby sa tryska nedotykala hriadela ale aby bola zastrcena v trubke "na doraz"

No comments:

Post a Comment